De eerste week! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Mieke Gerrits - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Mieke Gerrits - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo lieve mensen!

Hierbij mijn eerste reisverslag vanuit Zuid-Afrika!
Om te beginnen: het is hier echt superrrr leuk! De lange reis afgelopen weekend is helemaal goed gegaan, en bij aankomst scheen de zon volop! Na een hartelijk ontvangst door Stenden op het vliegveld zijn we met zijn allen in de auto gestapt richting onze accommodatie voor 9 weken. Wat me onderweg opviel waren de prachtige uitgestrekte landschappen en de vele hitchhikers (lifters|) langs de kant van de weg. Vervolgens kwamen we aan in ' De Madolo's Retreat' . Het is hier prachtig! Een schattig klein ' resort' met 12 tweepersoonskamers badkamer, een gezamenlijke woonkamer en eetkamer en een klein zwembad! ' S avonds hoor je geluiden van allerlei nachtdieren, het kan zo op een cd' tje als ontspanningsmuziek! :)

Ook zijn de eerste dieren al gespot! Giraffen en zebra' s kun je aan de overkant van de weg soms zien (wel achter een groot hek hoor). Super gaaf! Volgende week gaan we onze eerste game-drive (safari) doen, dus hopelijk zal ik dan nog meer dieren zien!

Ik ben ook al in Port Alfred geweest, dat is het dorpje waar de Stenden School zit, hier hadden we maandag een welkomsbraai. Maar omdat het regende ging deze helaas niet door! We zijn daarom lekker uiteten geweest!

We zijn ook in de Townships geweest in Alicedale, ongeveer 10 km vanaf onze accommodatie. Erg bijzonder en indrukwekkend dat mensen met soms wel families van 7 personen in een klein huisje wonen. En het werkloosheidspercentage is 58 %! Echt bizar hoog! De school was net uit dus alle kindjes renden over de straat en keken ons nieuwsgierig aan. Het voelde ook een beetje gek om daar te gaan 'kijken'. Maar het is goed om te beseffen hoe verwend wij zijn in Nederland en hoe gelukkig we mogen zijn dat we daar geboren zijn!

Verder hebben we afgelopen week college's gehad over de Big Five en een heleboel andere dieren! Super interessant allemaal.

De groep is ook erg gezellig, we zijn met 13 meisjes en 1 jongen! Op de mooie dagen dat het lekker weer is, zijn we lekker aan het chillen in de zon en op de minder warme dagen doen we veel spelletjes! Ook kunnen filmpjes kijken in de gezamenlijke woonkamer!

'Welcome home for 9 weeks' zei Bongani (docent) tegen ons toen we aankwamen. Nou ik voel me al helemaal thuis in deze Rainbow Nation!

Liefs en een dikke knuffel!

• 10 Mei 2014 - 14:25

Merlijn:

Leuk om te lezen Miek, veel plezier daar!

• 10 Mei 2014 - 15:07

Henriette Gerrits:

Leuk verslag Mieke. Heel veel plezier.

• 10 Mei 2014 - 15:20

Marjolein:

Lieve Miek, wat ontzettend fijn om te lezen en te zien!
    Klinkt heel gaaf en bijzonder. Leuke foto's ook hihi.
    Echt een geweldige ervaring om mee te maken.
    Heeeeel veel plezier en succes!

Liefs en GENIET ♥

• 10 Mei 2014 - 17:29

Moniek:

Hey meis!

Wat leuk om je verhaal te lezen, zo te lezen heb je het erg naar je zin! Fijn!! :)
    Wat bijzonder dat de giraffen en zebra's gewoon aan de overkant lopen, dat kennen wij niet.. ^^
    En wat een leuke foto's, ben nu al benieuwd naar je volgende verlag met foto's natuurlijk! ;-)

Geniet meis!!

Liefs Moniek xx

• 10 Mei 2014 - 18:30

Stefanie:

Whaaaaa, wat vet allemaal Miek!!
    Ik ben zeer benieuwd naar je volgende verhalen!

Heeeeeel veel plezier schattieee

Genieten

Dikke kus Stefanie
    xxxxxxx

• 10 Mei 2014 - 22:26

Roodhart:

Wauw Miek! Klinkt geweldig allemaal!!!
    Wat kun je toch ook leuk verhalen vertellen!! :)
    Enne.. Kun je niet ff zo'n cd voor me maken? :P
    Heel veel plezier! xx Bethilde

• 11 Mei 2014 - 12:52

Gera:

Klinkt goed Mieke!!
    Geweldig!!

x

• 11 Mei 2014 - 15:45

De Wit:

Wat klinkt dat heerlijk allemaal lieverd.
    Enjoy!!!

Dikke knuffel Marije

• 11 Mei 2014 - 19:09

Els:

Hey Mieke, wat knap zo ver van huis. Leuke belevenissen!!
    Veel plezier groet van ons

• 13 Mei 2014 - 16:21

Oom Arie:

Oom Arie Mieke ,heel super, geniet er van .

• 14 Mei 2014 - 12:22

Rianne:

Wat leuk om zo een stukje met je mee te reizen!
    Heel veel plezier.
    Groetjes van ons allemaal.